Care-i treaba

TOP 12 Ştiri

vineri, 26 noiembrie 2010

Sărbătoarea fără strălucire a Bursei de Valori Bucureşti

Aud că nişte domni nu ar mai fi atât de convinşi că Bursa de Valori Bucureşti (BVB) ar trebui să dea de mâncare brokerilor din capitalul său. Dacă vor fi fost vreodată, pe bune. Convinşi.
Ştiţi cum e, nici nu vreau să vorbesc despre asta, ci despre tristeţea sărbătorii de 15 ani ai BVB.
Nu vreau, nici nu am vrut să mă bag pe polemica asta, care miroase a hârjoană de butaforie benignă, dar vătămătoare, oricum.
Şi orice aş face, tot de hârâiala marilor figuri ale BVB îmi aduc aminte...
Puteţi citi Capital Expressul Asociaţiei Brokerilor pe Întâi sau pe Doi decembrie.
Nici acolo nu voi lua partea unei idei (reducerea capitalului, sau a celeilelte găşti),
Tema polemicii mi se pare derizorie.
Niciunul dintre oamenii serioşi care o poartă nu cred altfel, sunt convins.
Doar îmi propun să scriu că polemica are o semnificaţie involuntară, alata decât tema în sine. actorii săi sunt stăpâniţi de o esenţă de care sunt nu sunt foarte conştienţi: Bursa are nevoie de un acţionar strategic, sau de măcar de unul care să aibă un pachet de control.
Până acum am fost şi eu de părere că BVB trebuie să mai crească înainte să se lase înghiţită de Viena sau de altă bursă. Poate - poate, la negocieri, va avea o poziţie cât de cât mai bună decât cea care şi-a câştigat-o în ultimii 15 ani.
Ei bine, dragi prieteni brokeri, băgaţi de seamă!
De ce nu v-aş spune-o: voi aţi făcut bursa şi am scris despre asta din belşug, mai ales atunci când susţineam ideea de a vi se da gratuit acţiunile ei.
Dar tot voi s-ar putea s-o îngropaţi.
Pe Bursă.
De ce nu aş spune-o?
Vă cunosc pe majoritatea, unii chiar îmi sunteţi prieteni, iar eu vă sunt aproape tuturor prieten.
V-am urmărit de 15 ani, ba chiar, pe unii, de mai demult de când nici cei mai vaterani nu eraţi brokeri. După cum şi pe preşeddintele Bursei îl cunosc de când abia se cocea ceva aluat pentru Bursă. (De aluatul de la Ministerul Finanţelor, vorbesc nu de ce-l de la Banca Naţională).
Nu mai aveţi timp.
Ori îl ajutaţi pe băiatul ăsta care a preluat conducerea executivă a Bursei cu un curaj de adolescent (căci nu ştiu pe ce s-o fi bazând), ori vindeţi-vă, care vreţi, acţiunile, cât mai repede, şi...
Daţi pieţei o şansă.
Dar mai bine să citiţi în Capitalul Express pe care l-am conceput cu mai bine de trei ani în urmă, tot pentru voi, brokerii, l-am conceput ca să dau Asociaţiei lor o voce, alta dcât cea oficială, una care să spună mai multe... meseriaşă în ale comunicării.
Acum să vedem de ce este a fost tristă sărbătoarea de 15 ani a BVB.
Păi nu am spus?
Sigur, mare fast, preşedintele ţării, Guvernatorul BNR...
Şi...Chiar, de ce nu este şi Valentin Ionescu în poza de la ZF?
Am multe să-i reproşez, din nou, amical, ca unii care ne cunoaştem de 15 ani...
Dar de ce nu se vede în poza ZF mimica lui sumbră?
Pentru că ar fi întunecat zâmbetele politice?
De ce nu au venit toţi politicienii la sărbătoarea Bursei? Pentru că  a venit „Băsescu“?!
 „Băsescu“, „Boc“, „Geoană“, ăla sau ă’lalt nu are nici unul nici o importanţă.
Preşedintele ţării, al Senatului, primul ministru al ţării ar putea avea vreuna, dacă nişte indivizi, oarecare, nu ştiu, chiar nu ştiu dacă nu şi cei care ocupă nişte funcţii, nu ar ţine toată ţara asta în hârjoană.
Toţi sunt nişte indivizi oarecare.
(Doar despre Isărescu am o îndoială. Ăsta chiar s-ar putea să fie o figură istorică).
Citiţi orice carte de istorie şi veţi vedea ce veţi simţi despre indivizii de acum zeci şi zeci de ani.
Nişte trişti!
Puţini au fost bărbaţi care să-ţi merite atenţia, ţie din viitor.
Toată ţara asta este o hârjoană de cartier?
Am crezut că brokerii sunt altfel decât toţi ăia.
Broekrii au făcut o piaţă, o viaţă
Nu mai sunt sigur, dar încă mai sper.
Că nu o s-o avorteze pe viaţa aia....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu