Care-i treaba

TOP 12 Ştiri

luni, 15 noiembrie 2010

Cititorii pârăsc ABERAŢII FISCALE. Impozit pe câştig de 1 (unu) lei. Fiscul mai mult păgubeşte decât chiverniseşte

Statul cheltuie cu Fiscul mult mai mult faţă decât încasează cu "ajutorul" lui.
Un cititor al Ziarului Tău mi-a trimis copia unei înştiinţări de plată a impozitului de un leu, aferent unui câştig de nouă lei (sumele sunt rotunjite).
Omul a vândut câteva titluri ale unui fond mutual (monetar) şi a obţinut  un câştig de 8,67 lei din deţinerea pe câteva luni a unităţilor de fond respective (în valoare de câteva sute de lei). Se impozitează cu 16% dobânzile din depozite bancare ca şi câştigurile din plasamente pe piaţa de capital (fondurile motuale sunt considerate astfel).
Nu randamentul plasamentului ne interesează acum (oricum e mai mare decât o dobândă de depozit), ci buclucul în care s-a simţit băgat pentru o firfirea.
M-a întrebat ce să facă. Eu, cetăţean model, i-am spus să plătească.
- Păi pentru un leu? Nu face drumul! Numai autobuzul dus şi întors face triplu decât impozitul -  îmi spune cititorul, după ce l-am sunat la telefon.
- Oricum trebuie să şi depui Declaraţia fiscală tip 225. Şi trebuie să te gândeşti că apar penalizări şi atunci s-ar putea să facă mai mult decât drumul.
- Dar timpul meu cât face?!
Asta este poveste veche.
Ce le pasă oamenilor de la Finanţe de timpul contribuabililor pe spinarea cărora încasează stimulente scandaloase?
Administraţia fiscală este o entitate păguboasă în România.
Încăodată: se pare că Statul cheltuie cu ea mai mult decât încasează.
Mă întreb dacă Statul nu ar ieşi mai câştigat dacă ar introduce sistemul de autotaxare la impozite ca la transportul în comun.
Adică să plătim singuri impozitele, fără să mai existe Fisc. Doar un cont în care să intre banii şi un calculator care să ţină evidenţa de la cine vin ei.
Pentru leul ăla pe care îl va încasa de la cititorul meu, ANAF a plătit din banii noştri măcar câte un sfert de oră de muncă pentru vreo câţiva angajaţi, plus consumabilele.
Adică de multe ori mai mult decât leul amărât luat pe câştigul cititorului. (Numai dacă ne gândum numai la cât costă sfertul de oră de forţâ de muncă vioaie de la Fisc).
Şi să nu spuneţi că Fiscul scoate pârleala pe marii contribuabili, pentru că ăştia nu plătesc!
Creditul fiscal este din nou la mare modă în România.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu